Tuesday, June 2, 2009

BCR - Vremurile se schimba

De la IQasd din nou cetire:


Nu stiu ce se intampla domn’le, am tot auzit pe la prezicatori si clarvazatoare, ca vine o era a femeii, dar chiar asa?! Bergenbier renunta la proclamarea complicitatii masculine, in favoarea prieteniei pur si simplu, fara bariere de gen... si mai nou, in reclama BCR observ ca intr-adevar s-a dus pe Apa Sambetei conceptul de prietenie masculina above everything else. Adica, da, stiu ca BCR n-a comunicat niciodata numai pentru barbati, dar chiar si asa, de ce trebuia sa le fie furata aceasta ultima bruma de libertate: berea cu baietii. De unde atata luciditate? De unde si pana unde nevoia asta subita de maturizare?

Primele cadre din cel mai recent spot BCR ne prezinta un tip care pleaca de la berea cu baietii, intoarce capul dupa gagici pe strada... si vorbeste la trecut despre toate astea: ”era o vreme in care...” Si vorbeste ca si cum ar fi normal sa fie asa! Si nu pare sa regrete nimic!Unde l-or fi gasit pe barbatul asta care a dat cu nasul de responsabilitati si n-a luat-o la fuga?!... Ba dimpotriva, e mandru ca “dupa ce s-a nascut copilul meu, am realizat ca traiesc azi, dar gandindu-ma la ziua de maine si la siguranta familiei mele”.
Pe de alta parte, desi imi intareste ideea ca s-a intors lumea asta pe dos, reclama e reusita la capitolul “cum facem sa le inspiram incredere oamenilor”. Sa nu uitam ca e criza financiara si numai la siguranta financiara nu poti sa te duci cu gandul in mod normal, in asa context. BCR indrazneste totusi sa vorbeasca de siguranta zilei de maine. E adevarat ca suna cam ca un slogan electoral, dar tot vine campania, asa ca ne antrenam.

In fond, tot legat de servicii financiare (asigurari, in acest caz) si Eureko (fostul Interamerican) vorbeste despre incredere si nu uita sa aduc in prim plan familia. Un pic diferit stau lucrurile cand vine vorba de Raiffeisen, care comunica jucaus – poate prea – despre cum “reusim impreuna” cand banii zburda in cadru...ignorand ca tocmai asta e problema: banii nu mai zburda prin viata noastra. In conditiile astea, BCR – Evolution marcheaza un punct la comunicarea onesta si naturala, nici prea prea, nici foarte foarte, cu sanse mari de a convinge consumatorul ca economiile sunt solutia de criza, si in semn de multumire ca ne-a dezvaluit secretul: hai sa le facem la BCR! Doar ne-am obisnuit, la BCR “gandim la fel”.

Sigur, exista un risc. E posibil sa nu le convina prea mult barbatilor sa se vada obligati in a-si asuma noul rol, acela de sot si tata responsabil, dar in acelasi timp le maguleste orgoliul de “cocos in casa” care asigura stabilitatea financiara a familiei. In plus, femeile cu siguranta vor musca momeala cata vreme se vor regasi fiecare in cea care a declansat scanteia pentru barbatul din reclama. In fond nu ne dorim toate “povestea frumoasa”, oricat de independente si indiferente ne-am preface ca suntem?!

Inainte de a incheia, sa va mai zic una: poate mi se pare mie, dar in reclamele BCR a fost mai mereu vorba de cupluri, asa ca era firesc sa apara si acum. Va mai aduceti aminte de cearta la ceas aniversar, situatia din care consultantul BCR il salveaza pe protagonist? Ce sa mai zic de si mai vechea anecdota despre viata in cuplul tanar si fara bani. Sa fie oara BCR banca iubirii?!

No comments: